Obsah
Špeciálny pedagóg
Ročný plán činnosti špeciálneho pedagóga
September
- príprava (štúdium osobných spisov žiakov s plánovanou intervenciou, overovanie študijných výsledkov, depistáž na podklade študijných výsledkov, správania a pod. evidovaných v Edupage). Konzultácie s členmi školského podporného tímu,
- špeciálnopedagogická podpora pre žiakov, ktorí potrebujú špeciálnopedagogickú starostlivosť, individuálne pohovory, účasť na vyučovacej hodine (na základe súhlasu, príp. požiadania učiteľa), riešenie vzniknutých problémov v rámci edukačného procesu v súvislosti s IVP,
- konzultácie s učiteľmi, individuálne poradenstvo pre učiteľov a rodičov (resp. zákonných zástupcov žiakov na základe predchádzajúcej dohody (telefonicky, prostredníctvom e-mailu, Edupage) alebo podľa aktuálnej potreby,
- konzultácie s poradenskými zariadeniami, s učiteľmi, s lekármi a inými spolupracujúcimi inštitúciami,
- účasť na vzdelávaní (vlastné vzdelávanie), štúdium odbornej literatúry, legislatívy, aktuálnych zmien a noviniek v oblasti špeciálneho školstva a edukácie,
- účasť na porade pedagogických pracovníkov,
- administratívna činnosť, vypracovanie plánu práce školského špeciálneho pedagóga, vedenie osobných spisov, spracovávanie návrhov podporných opatrení a individuálnych vzdelávacích programov (ďalej len „IVP“).
Október
- príprava (štúdium osobných spisov žiakov s plánovanou intervenciou, overovanie študijných výsledkov, depistáž na podklade študijných výsledkov, správania a pod. evidovaných v Edupage). Konzultácie s členmi školského podporného tímu,
- špeciálnopedagogická podpora pre žiakov, ktorí potrebujú špeciálnopedagogickú starostlivosť, individuálne pohovory, účasť na vyučovacej hodine (na základe súhlasu, príp. požiadania učiteľa), riešenie vzniknutých problémov v rámci edukačného procesu v súvislosti s IVP,
- príprava násteniek a metodického materiálu,
- konzultácie s učiteľmi, individuálne poradenstvo pre učiteľov a rodičov (resp. zákonných zástupcov žiakov na základe predchádzajúcej dohody (telefonicky, prostredníctvom e-mailu, Edupage) alebo podľa aktuálnej potreby,
- konzultácie s poradenskými zariadeniami, s učiteľmi, s lekármi a inými spolupracujúcimi inštitúciami,
- štúdium odbornej literatúry, legislatívy, aktuálnych zmien a noviniek v oblasti špeciálneho školstva a edukácie,
- účasť na maturitných skúškach (žiaci s podpornými opatreniami),
- účasť na porade pedagogických pracovníkov,
- administratívna činnosť, vedenie osobných spisov.
November
- príprava (štúdium osobných spisov žiakov s plánovanou intervenciou, overovanie študijných výsledkov, depistáž na podklade študijných výsledkov, správania a pod. evidovaných v Edupage). Konzultácie s členmi školského podporného tímu,
- špeciálnopedagogická podpora pre žiakov, ktorí potrebujú špeciálnopedagogickú starostlivosť, individuálne pohovory, účasť na vyučovacej hodine (na základe súhlasu, príp. požiadania učiteľa), riešenie vzniknutých problémov v rámci edukačného procesu v súvislosti s IVP,
- príprava násteniek a metodického materiálu,
- konzultácie s učiteľmi, individuálne poradenstvo pre učiteľov a rodičov (resp. zákonných zástupcov žiakov na základe predchádzajúcej dohody (telefonicky, prostredníctvom e-mailu, Edupage) alebo podľa aktuálnej potreby,
- konzultácie s poradenskými zariadeniami, s učiteľmi, s lekármi a inými spolupracujúcimi inštitúciami,
- štúdium odbornej literatúry, legislatívy, aktuálnych zmien a noviniek v oblasti špeciálneho školstva a edukácie,
- účasť na maturitných skúškach (žiaci s podpornými opatreniami),
- účasť na porade pedagogických pracovníkov,
- administratívna činnosť, vedenie osobných spisov.
December
- príprava (štúdium osobných spisov žiakov s plánovanou intervenciou, overovanie študijných výsledkov, depistáž na podklade študijných výsledkov, správania a pod. evidovaných v Edupage). Konzultácie s členmi školského podporného tímu,
- špeciálnopedagogická podpora pre žiakov, ktorí potrebujú špeciálnopedagogickú starostlivosť, individuálne pohovory, účasť na vyučovacej hodine (na základe súhlasu, príp. požiadania učiteľa), riešenie vzniknutých problémov v rámci edukačného procesu v súvislosti s IVP,
- príprava násteniek a metodického materiálu,
- konzultácie s učiteľmi, individuálne poradenstvo pre učiteľov a rodičov (resp. zákonných zástupcov žiakov na základe predchádzajúcej dohody (telefonicky, prostredníctvom e-mailu, Edupage) alebo podľa aktuálnej potreby,
- konzultácie s poradenskými zariadeniami, s učiteľmi, s lekármi a inými spolupracujúcimi inštitúciami,
- štúdium odbornej literatúry, legislatívy, aktuálnych zmien a noviniek v oblasti špeciálneho školstva a edukácie,
- účasť na maturitných skúškach (žiaci s podpornými opatreniami),
- účasť na porade pedagogických pracovníkov,
- administratívna činnosť, vedenie osobných spisov.
Január
- príprava (štúdium osobných spisov žiakov s plánovanou intervenciou, overovanie študijných výsledkov, depistáž na podklade študijných výsledkov, správania a pod. evidovaných v Edupage). Konzultácie s členmi školského podporného tímu,
- špeciálnopedagogická podpora pre žiakov, ktorí potrebujú špeciálnopedagogickú starostlivosť, individuálne pohovory, účasť na vyučovacej hodine (na základe súhlasu, príp. požiadania učiteľa), riešenie vzniknutých problémov v rámci edukačného procesu v súvislosti s IVP,
- konzultácie s učiteľmi, individuálne poradenstvo pre učiteľov a rodičov (resp. zákonných zástupcov žiakov na základe predchádzajúcej dohody (telefonicky, prostredníctvom e-mailu, Edupage) alebo podľa aktuálnej potreby,
- konzultácie s poradenskými zariadeniami, s učiteľmi, s lekármi a inými spolupracujúcimi inštitúciami,
- účasť na vzdelávaní (vlastné vzdelávanie), štúdium odbornej literatúry, legislatívy, aktuálnych zmien a noviniek v oblasti špeciálneho školstva a edukácie,
- účasť na porade pedagogických pracovníkov,
- administratívna činnosť, vedenie osobných spisov, spracovávanie návrhov podporných opatrení a IVP.
Február
- účasť na vzdelávaní (vlastné vzdelávanie), štúdium odbornej literatúry, legislatívy, aktuálnych zmien a noviniek v oblasti špeciálneho školstva a edukácie,
- príprava (štúdium osobných spisov žiakov s plánovanou intervenciou, overovanie študijných výsledkov, depistáž na podklade študijných výsledkov, správania a pod. evidovaných v Edupage). Konzultácie s členmi školského podporného tímu,
- špeciálnopedagogická podpora pre žiakov, ktorí potrebujú špeciálnopedagogickú starostlivosť, individuálne pohovory, účasť na vyučovacej hodine (na základe súhlasu, príp. požiadania učiteľa),
- konzultácie s učiteľmi, individuálne poradenstvo pre učiteľov a rodičov (resp. zákonných zástupcov žiakov na základe predchádzajúcej dohody (telefonicky, prostredníctvom e-mailu, Edupage) alebo podľa aktuálnej potreby,
- účasť na Dni otvorených dverí,
- konzultácie s poradenskými zariadeniami, s učiteľmi, s lekármi a inými spolupracujúcimi inštitúciami,
- účasť na porade pedagogických pracovníkov,
- administratívna činnosť, vedenie osobných spisov, spracovávanie návrhov podporných opatrení a IVP.
Marec
- príprava (štúdium osobných spisov žiakov s plánovanou intervenciou, overovanie študijných výsledkov, depistáž na podklade študijných výsledkov, správania a pod. evidovaných v Edupage). Konzultácie s členmi školského podporného tímu,
- špeciálnopedagogická podpora pre žiakov, ktorí potrebujú špeciálnopedagogickú starostlivosť, individuálne pohovory, účasť na vyučovacej hodine (na základe súhlasu, príp. požiadania učiteľa), riešenie vzniknutých problémov v rámci edukačného procesu v súvislosti s IVP, špeciálnopedagogická podpora žiakom pred maturitami (na základe prejaveného záujmu žiaka),
- príprava násteniek a metodického materiálu,
- konzultácie s učiteľmi, individuálne poradenstvo pre učiteľov a rodičov (resp. zákonných zástupcov žiakov na základe predchádzajúcej dohody (telefonicky, prostredníctvom e-mailu, Edupage) alebo podľa aktuálnej potreby,
- konzultácie s poradenskými zariadeniami, s učiteľmi, s lekármi a inými spolupracujúcimi inštitúciami,
- štúdium odbornej literatúry, legislatívy, aktuálnych zmien a noviniek v oblasti špeciálneho školstva a edukácie,
- účasť na maturitných skúškach (žiaci s podpornými opatreniami),
- účasť na porade pedagogických pracovníkov,
- administratívna činnosť, vedenie osobných spisov.
Apríl
- príprava (štúdium osobných spisov žiakov s plánovanou intervenciou, overovanie študijných výsledkov, depistáž na podklade študijných výsledkov, správania a pod. evidovaných v Edupage). Konzultácie s členmi školského podporného tímu,
- špeciálnopedagogická podpora pre žiakov, ktorí potrebujú špeciálnopedagogickú starostlivosť, individuálne pohovory, účasť na vyučovacej hodine (na základe súhlasu, príp. požiadania učiteľa), riešenie vzniknutých problémov v rámci edukačného procesu v súvislosti s IVP,
- konzultácie s učiteľmi, individuálne poradenstvo pre učiteľov a rodičov (resp. zákonných zástupcov žiakov na základe predchádzajúcej dohody (telefonicky, prostredníctvom e-mailu, Edupage) alebo podľa aktuálnej potreby,
- konzultácie s poradenskými zariadeniami, s učiteľmi, s lekármi a inými spolupracujúcimi inštitúciami,
- štúdium odbornej literatúry, legislatívy, aktuálnych zmien a noviniek v oblasti špeciálneho školstva a edukácie, príprava násteniek a metodického materiálu.
- účasť na prijímacom konaní,
- účasť na porade pedagogických pracovníkov,
- administratívna činnosť, vedenie osobných spisov.
Máj
- príprava (štúdium osobných spisov žiakov s plánovanou intervenciou, overovanie študijných výsledkov, depistáž na podklade študijných výsledkov, správania a pod. evidovaných v Edupage). Konzultácie s členmi školského podporného tímu,
- špeciálnopedagogická podpora pre žiakov, ktorí potrebujú špeciálnopedagogickú starostlivosť, individuálne pohovory, účasť na vyučovacej hodine (na základe súhlasu, príp. požiadania učiteľa), riešenie vzniknutých problémov v rámci edukačného procesu v súvislosti s IVP, špeciálnopedagogická podpora žiakom pred maturitou (na základe prejaveného záujmu žiaka), účasť na prijímacích pohovoroch,
- konzultácie s učiteľmi, individuálne poradenstvo pre učiteľov a rodičov (resp. zákonných zástupcov žiakov na základe predchádzajúcej dohody (telefonicky, prostredníctvom e-mailu, Edupage) alebo podľa aktuálnej potreby,
- konzultácie s poradenskými zariadeniami, s učiteľmi, s lekármi a inými spolupracujúcimi inštitúciami,
- štúdium odbornej literatúry, legislatívy, aktuálnych zmien a noviniek v oblasti špeciálneho školstva a edukácie,
- účasť na prijímacom konaní a maturitných skúškach,
- účasť na porade pedagogických pracovníkov,
- administratívna činnosť, vedenie osobných spisov, príprava násteniek a metodického materiálu.
Jún
- príprava (štúdium osobných spisov žiakov s plánovanou intervenciou, overovanie študijných výsledkov, depistáž na podklade študijných výsledkov, správania a pod. evidovaných v Edupage). Konzultácie s členmi školského podporného tímu,
- špeciálnopedagogická podpora pre žiakov, ktorí potrebujú špeciálnopedagogickú starostlivosť, individuálne pohovory, účasť na vyučovacej hodine (na základe súhlasu, príp. požiadania učiteľa), riešenie vzniknutých problémov v rámci edukačného procesu v súvislosti s IVP,
- konzultácie s učiteľmi, individuálne poradenstvo pre učiteľov a rodičov (resp. zákonných zástupcov žiakov na základe predchádzajúcej dohody (telefonicky, prostredníctvom e-mailu, Edupage) alebo podľa aktuálnej potreby,
- konzultácie s poradenskými zariadeniami, s učiteľmi, s lekármi a inými spolupracujúcimi inštitúciami,
- štúdium odbornej literatúry, legislatívy, aktuálnych zmien a noviniek v oblasti špeciálneho školstva a edukácie,
- účasť na prijímacom konaní,
- administratívna činnosť, vedenie osobných spisov,
- účasť na porade pedagogických pracovníkov,
- zhodnotenie činnosti za daný školský rok- spracovanie záverečnej správy.
Poznámky:
- Plán činnosti školského špeciálneho pedagóga je otvorený dokument, jednotlivé časové údaje a náplň práce sa môžu meniť podľa aktuálnej potreby žiakov, učiteľov, príp. zákonných zástupcov žiakov.
Spracoval: Mgr. Valter Rippel, školský špeciálny pedagóg
PaedDr. Darina Šulková, v.r.
riaditeľ